® Vart är reflexerna?

Publicerad 2013-01-11 07:00:32 «

Nu står jag, som många andra i Sverige, och väntar på transport till skolan/jobbet. Buss eller tåg.

Jag står alltid med ficklampa på och en poncho reflexväst, pga dålig belysning.

Varje gång bussen åker igenom Hällabrottet, där det finns gatubelysning, ser jag ingen med någon form av reflex. Följden av det blir att bussen får bromsa hastigt och oftast har det varit halt väglag.



Varför har inte folk reflex på sig, trots att dem vet att det är dålig belysning? Eller tror dem att dem syns, när dem är mörklädda och det bara finns en svag gatubelysning?

Jag förstår inte..



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-01-11 14:33:06

Håller med, fler reflexer åt folket! Men vissa busschaufförer ser en inte ens då. Var en grinig chaufför som skrek på mig och min kompis en gång "VAR HAR NI REFLEXERNA DÅ TJEJER" och båda visade upp en varsin reflex, då blev det minsann annat ljud i pipan XD

Svar: Ja, jag säger ju inte att det bara är dem som åker buss som är knäppa ^^ Hade också något liknande, då en busschaufför sa åt mig att använda en poncho reflexväst och ha den på mig istället. Då visade jag upp den jag hade över armen + ficklampa och han vart tyst :)
JhillhzaN

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela