® Fullt med information !

Publicerad 2013-01-10 10:26:00 « Vardagen,

Nu får det banne mig sluta med all information i huvudet. Jag känner mig precis som Kelly i "våra värsta år", när dem ska få in en massa kunskap om sport i hennes huvud - och all annan nödvändig info flyger ut ur andra änden! Precis så känner jag mig!
 
Akupunktur idag, sen till jobbet och prata lite med samordnaren. 
Och jag är väldigt intresserad utav din åsikt i det här ämnet:
 
Om jag väljer en vård o omsorgs utbildning, jag har chansen att välja tre olika inriktningar sista terminen. Om jag väljer psykiatri framför akutsjukvård (en stor 200p kurs) - är jag fortfarande utbildad till undersköterska då? 
 
Min åsikt: 
Nix! Du blir automatiskt en skötare, då usk utbildning kräver lite mer kunskap och framförallt få praktisera sina kunskaper..
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Postat av: Kurt

Publicerad 2013-01-10 12:02:47

Undersköterska med i riktning psykiatri? Samma med undersköterska med inriktning demens, eller?

Svar: Jag vet inte riktigt hur det fungerar - men jag tror att det är så! Det var Ingmar som snurrade till det i min hjärna igår. För han menade på att man blev skötare om man valde psykiatri 200p - Brittsophie menar på att man blir usk om man läser akutsjukvård 200p.. Det var vad Ingmar sa, men det du säger stämmer säkert - det låter mycket bättre
JhillhzaN

Postat av: Kurt

Publicerad 2013-01-10 13:09:28

Va blir jag då? Inget? Hahaha

Svar: Hahahaha! Du blir ingenting :D Norsk/Svensk/usk MED demens ;)
JhillhzaN

Postat av: Kurt

Publicerad 2013-01-10 13:15:16

Men om du börjar jobba på ett äldreboende så blir du uska och inte skötare. Som jag ser det är vi ju redan färdiga, det vi går nu är ju mer som en vidareutbildning....

Svar: Ja, lite så tänkte jag med. Är det Ingmars prat som spökar i huvudet kanske? Psyk lärare :D
JhillhzaN

Postat av: Kurt

Publicerad 2013-01-10 13:19:29

Lyssna inte på honom!!!!!!!

Svar: Okej, mamma :D Så vi har redan fått våran USK utbildning, nu läser vi bara intresse kurser - typ?
JhillhzaN

Postat av: Kurt

Publicerad 2013-01-10 13:21:01

Ja typ så är det tycker jag

Svar: Men dåså - då oroar jag mig inte mer för det :D
JhillhzaN

Postat av: Kurt

Publicerad 2013-01-10 13:37:00

Nej absolut inget och oroa sig för.....👍👍👍

Svar: Du är bra du, trots dem norska generna! <3 Synd bara att du valt något helt galet så vi inte ses så ofta :P
JhillhzaN

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela