® When life...

Publicerad 2013-02-28 10:51:00 « Vardagen,

 When life challenge you - go for it
 
 
Man tager en dag i taget, en sak i taget. Även om humöret är på topp så finns den sköra tråden inombords. Redo att gå av, när som helst... Vissa tycker att jag är stark, som håller ihop, vissa tycker att jag borde bryta ihop oftare. Men jag måste erkänna att det är klart att jag bryter ihop, det är klart att jag är stark - när situationen kräver det.
 
Mitt ångestmonster sitter på axeln, håller span på
omvärlden åt mig. Håller koll att jag inte kastar bort
det. Ångestmonstret styr mig mesta dels av tiden.
Han bara finns där..
 
Mitt liv, som alltid funnits, går ju vidare trots traumatiska händelser. Sambon, djuren, skolan, dem ska ju inte behöva lida pga hur jag mår och vad jag går igenom. 
Varje dag resonerar jag med mig själv, skäller - skriker - gråter - skrattar, för jag måste. "Det finns inga måsten", jo. Ibland gör det det. 
 
Kalla det vad du vill - jag kallar det överlevnad
 
Få en Android Smartphone för bara 69 kr
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela