® Vill men gör inget..

Publicerad 2013-08-19 20:13:44 « Vardagen,

Alla har något att gnälla över, alltid! Så fungerar vi människor, iaf vi som är födda och uppväxta i gnällbältet!

Men å andra sidan är det bara vi själva som kan ändra på attityden. Men gör vi det? Inte alltid.

Jag förstår inte varför man blir sån jävla tjockis när man skaffat pojkvän. Är det det undermedvetna som säger att tiden som egen människa är slut? Att man numera ska ta hänsyn och ta vara på tiden man får tillsammans? Man ska ha ett liv tillsammans och ett annat på sidan av. Ja, det lät dumt, men ni förstår vad jag menar..

Sen är det ju inte bara för att man skaffar partner som man blir slö, det finns kanske andra orsaker. I mitt fall, innan jag träffade Marcus, var jag smal (tyckte jag ju inte då) och har under dessa år gått upp ca 20kg.. Visst, jag rör mig inte lika mycket, jag har mycket andra saker för mig. Andra intressen. Förut kunde jag vara ute en hel dag, det kan jag inte nu. Eller jo, det är klart jag kan men jag vill ju ha någon tid med Marcus också.

Jag kan ju gå upp tidigare på dagen, och kanske ta en promenad på förmiddagen - som sedan sträcker sig ett par timmar. Varför gör jag inte det, när jag ändå är ledig? Nej, för jag vill inte prata i telefonen under promenaden, inte musik, inte ha med någon. Jag vill gå själv, bara jag och zheeba. Men det är inte riktigt sant det heller, för jag kan få med mig bra umgänge, kära Mia vet jag vill följa med. Samt att det inte är kul att gå själv, bara ibland.

Och så blir jag impulsiv och går själv, nästa impuls är att gå hem och göra något roligare.. Kanske hittar en pinne efter vägen. Sticker hem efter kameran och så ut med Zheeba igen. Suck! Jag säger då det.., Jag vill men gör inget..

Jävla psyke!

Men jag kanske ska försöka gå upp tidigt imorgon, ta en promenad med Zheeba (kort är bättre än inget) och sen jobba på kvällen.?? Ikväll blir det promenad iaf, om inte mörkret tränger sig på :-)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela