® Tisdagspyssel

Publicerad 2012-09-11 17:03:00 « Vardagen,

Gårdagen bjöd på mycket intressant information, om Bipolär sjukdom, i skolan. Så var helt slut efter den informationen. Vi var även inne på Borderline och Psykopati. Jag och älskling låg och kollade på en skräckis igår, mitt val (och det är ovanligt), "Cabin in the woods". Aldrig mer! Stackars Marcus fick följa med mig på toa och ut och röka innan läggdags. Men inga mardrömmar den här gången. :)
 
Idag tänkte jag att jag skulle bygga en liten kaninbur åt Frutti, då den där ute buren (som hon har två våningar i) inte är laglig så bestämde jag mig för att göra min egna. Billigare än att köpa en bur då jag redan har allt skit hemma. Först hade vi inga långa skruvar, när jag sen fick tag på tillräckligt långa så bråkar skruvdragaren så Marcus får hjälpa mig när tid finns ;P
 
Och så hittade jag lilla kotte bebisen (som föddes i våras hos grannen). Jag har stött på honom tillsammans med mamma och när han var ensam ett par gånger, men nu hittade jag honom i våran rabatt, han är den jäveln som grävt runt bland min murgröna :( Men djurvän som jag är så får han faktiskt vara där, nästan så jag lider lite med honom nu när det regnar, Ställa dit Fruttis lilla pall, så han har tak? ;)
 
Och så har vi ju fasaner som springer omkring här. -.-
Häftigt men läskigt!
 
 Idag gick jag en foto runda med Zheeba, jag tänkte att hon kunde få arbeta lite. Så jag slängde ett tomt cigg paket efter mig, ut i skogen. Stannade till och bad henne söka. Första gången sprang hon runt och visste inte alls vad hon skulle leta efter, det finns ju lite att välja på ;) Men när hon väl fick upp rätt doft, sänkte hon tempot och hittade rätt :D Jag upprepade detta ett par gånger, kanske fyra, innan vi vände klacken och gick hem igen. Så nästa runda blir med nycklar eller något annat enkelt som man lägger. Meningen är att hon ska hitta mina grejer om jag tappar dem ;P
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela