® Psykiatri

Publicerad 2012-09-17 21:29:56 « Fakta, Mänskligt, Vardagen,

Tar en yttepytte liten paus i mitt skrivande av uppsatsen. Jag har gått och funderat på vad jag ska skriva om, jag får inte skriva om Kvarntorps Syndromet - vilket är oerhört synd :/
Så det har pendlat lite mellan sambandet mellan ADHD / Missbruk, Borderline och Bipolär Sjukdom. Två av tre har jag i släkten, så varför inte fördjupa sig lite? 
Men idag, efter psykiatri lektionen (som var väldigt mycket om Bipolär) så bestämde jag mig: Borderline!
Människans psyke har varit ett intressant ämne väldigt länge - så varför inte fördjupa sig i något som ligger varmt om hjärtat?
 
Tyvärr så finns det inte många, i Sverige, med Borderline personlighetsstörning - inte så många som Bipolär. Men jag har lyckats hitta bra fakta och har en oerhört bra källa som jag kan prata med om det är något. Och förhoppningsvis så kan jag få den här uppsatsen till vad jag har tänkt. Oftast blir det inte riktigt som jag har tänkt, och jag blir besviken. Men jag ska lägga ner min själ i den här uppsatsen, för min egna skull, och göra precis vad jag har tänkt! 
 
Så nu ska jag byta spellista och stänga ner locket. För här ska pluggas! ;)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Postat av: Samuel

Publicerad 2012-09-17 22:38:08

Låter spännande. Får man läsa när du är färdig?
Blev lite nyfiken :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela