® Det här med att handla

Publicerad 2012-09-25 22:40:00 « Mänskligt, Vardagen,

Att storhandla innebär, för mig, en oerhörd stress. Det är mycket man ska ha innan man går till kassan. Jag skriver alltid en inköpslista - men det är sällan den kommer fram i affären. Inte för ens vid slutet, precis vid godishyllorna, som Marcus säger åt mig att kolla listan så vi inte glömmer något. Och är det så att vi gått förbi, så går jag hellre till kassan och betalar - och åker hem - än att gå tillbaka dem där 20metrarna. 
 
Och det händer nästan jämnt, spelar ingen roll vilken affär eller hur mycket / lite jag ska handla, att jag blir irriterad på folk som står i vägen - inte kan köra kundvagn eller springer förbi allt och tvärnitar och vänder. 
Då funderar man på vad som finns innanför pannbenet!
Kör dem bil på samma sätt, då är det inte konstigt att det händer olyckor >_<
 
Men iaf!
Jag köpte x antal kg morötter åt mina systrar, blodpudding åt min pudding, blöt mat åt våran lilla löpande prinsessa, kaffe och burkmat åt sambon - vad fick jag då? Massa gott självklart ;)
Och inte får jag glömma = Kalas puffar! <3
Jag hittade även Onion Rings! Det enda som saknas nu är en fritös - dock så kommer det dröja innan den helvetes maskinen kommer in i det här hemmet. Jag skulle ju inte leva på något annat än friterade räkor + kyckling + pommes! Åh Mums! 
 
Morgondagen bjuder på en lååång dag. Blodpuddingen ska ställas in i ugnen, morötterna likaså. Blasten ska skäras i småbitar. Systrarna Bus ska få sig en liten egen hemmagjord sallad imorgon. Dem ska även få komma ut och skutta i gräset, vilket dem skulle fått gjort idag. 
Jag köpte även leverkorv, för att prova på Zheeba under träning. Man måste prova sig fram, vad som fungerar bäst. Hittills så är det blodpudding som får henne i ett bra tempo. Leksaker och annat godis får henne allt för exalterad. Falukorv är farligast. 
 
Jag hade tänkt att vi skulle äta Tacos ikväll, men klockan tickade iväg så vi svängde förbi Max på vägen. Ooops! Och eftersom att det var länge sen man åt därifrån så fick det bli Onion Rings också - Mums!
 
* Jag slängde även iväg ett mail till körskolan, anmälde mig till riskettan - så nu hoppas jag bara att det finns en plats kvar åt mig. 
 
 
.:. Hetast just nu .:. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Postat av: Annika Mamma Nilsson

Publicerad 2012-09-26 00:06:56

Du är så duktig !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela