® Vel Pelle!

Publicerad 2012-10-25 23:54:13 «

Min kära sambo har så höga tankar om mig ibland ;-) enligt honom är ingenting med mig "lagom" :-P Min snuttis <3 Vad skulle jag göra utan honom?


Idag gick vi igenom Parkinsons, där är det brist på dopamin i nervcellerna. Vi som då äter concerta, som hämmar (alltså drar ner på mängden) dopamin då vi har för mycket utav det, har vi större risk för Parkinsons?
Hur jag tänker? Jo, om man stoppar flödet av dopamin, eller något annat, så med tid borde det försvinna eller lägga sig "normalt"? Men vad händer om användandet av dessa mediciner ger en ökad risk för Parkinsons?
En liten fundering som har snurrat i skallen..


Jag velar alldeles för mycket. Jag kan ha bestämt mig ena sekunden, glömmer sedan bort det och gör som jag tänkt innan. Det kan även hända att jag har olika idéer och tycker att alla är lika bra, att jag inte vill ta bort någon. kompromissa med sig själv är fruktansvärt svårt, men man försöker med hjälp av människor i ens närhet. Men ibland duger inte dem svaren, ibland får man inga vettiga svar.
Vad skönt det vore, ibland, om någon skulle säga åt mig vad jag skulle göra, hur lång tid det tar osv. Ne jag vet inte.

Det kanske är så att jag har mycket bollar i luften, att jag inte kan fokusera på en sak. Jag har även känt mig lite som en manisk person. Ena sekunden är jag helt fast i en sak, nästa en annan, en tredje osv. Sen hoppar det emellan dem där. Det är då jag behöver ta tid för mig själv, ta på mig varma kläder och sätta fast hunden i kopplet och bara gå! Det känns som att det skulle behövas, musik i öronen och bara gå!
Cykeln hjälper mig inte riktigt på samma sätt. Att promenera är min bästa medicin! Vara nära naturen, bara jag och Zheeba. <3


Jag har världens bästa sambo, som orkar med mina humörsvängningar och alla konstiga idéer. Att han står ut med mig, det kan vara svårt att förstå ibland :-/ Men jag älskar honom för hans tålamod, hans charm, hans personlighet, hans kropp. Ja, hela han!!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela