® Sådärja!

Publicerad 2012-10-26 23:21:00 « Fitness!, Fyrbenta Gnagare, Hundliv, Mänskligt, Vardagen, Zheeba,

Då har jag varit i skolan, haft metodövning tillsammans med Kurtan och Elin!
Pratade även med läraren, gammal sjuksköterska, om det här med djupt infekterade sår. Som ställde många frågor till mig själv.. Tvångstankar, syndrom? 
Sen har jag haft andra tankar kring mig själv, beteenden osv. Och varför det blivit dem senaste dagarna vet jag inte.. Men det är som jag skrivit tidigare. Imorgon blir det andra bullar! 
Tog en sväng på cykeln nu ikväll, gick ner och mötte upp grannen och fick två kartongen Marianne och ska hjälpa han ta hand om posten ett par veckor då han ska bort. 
 
Efter övningarna idag var jag och Elin in på Arken Zoo i Hallsberg. Hem därifrån kom en kalkon leksak till Zheeba, bara för att Elin bestämde det, en liten skylt att sätta vid ingången, ett märgben och ett halsband till Zheeba :) 
Kom hem och Zheeba lyckades välta alla krukor (som jag naturligtvis ställt vid trappen, och inte flyttat på) ner för trappen. In med henne i sovrummet, dammsuga upp det och ge henne den nya leksaken. Uppskattad var den iaf, kan jag säga. Men inte utav oss tvåbenta. Vi får väl se vad det blir utav det hela.
 
Jag har även tingat en kanin nu, Hannes heter han hos uppfödaren. En riktigt stockholmare. Det betyder att Marcus slipper vara ensam karl i hemmet inom en snar framtid ;) Lilla ninisen är inte leveransklar för ens om ca två veckor. Men eftersom att jag inte har någon bur att ha honom i så får han snällt stanna kvar hos uppfödaren ett par veckor till, troligtvis.
Uppfödaren är jag också nöjd med, trevlig och verkar seriös :)
Men ingen uppfödare kommer slå Tutti o Fruttis ;) Så mycket frågor som hon fått svara på, så bra det har känts för båda parter och att hon ändå inte tröttnat! En underbar uppfödare!
 
Jag skulle byggt buren själv, men valde att leja bort det. Så nu går jag i väntans tider ;)
Jag sitter även, emellanåt, och pillar med en ny hemsida. Bloggen kommer finnas kvar, men meningen med hemsidan är att kunna ha lite olika sidor där folk kan läsa om andra djur osv. :) En domän ska fixas när jag valt något bra namn, så än så länge är det en gratis sida jag använder mig utav. --> http://www.zheebizan.n.nu/
 
Nu ska jag klippa och klistra i filmerna jag har med Zheeba VS Kalkon!
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela