® När nattens mörker faller in

Publicerad 2012-10-28 01:51:34 «

Tre kvällar i rad har jag varit ute på balkongen och rökt. Och för er som inte vet hur jag bor, så är det uteplatser + balkonger på baksidan. Dem gränsar till en liten stig med belysning innan skogen tar över.

Det brukar inte hända så mycket här nere, och grannarna har berättat att rådjuren gärna kommer och äter från deras fågelbord, men det är inget som man riktigt tar på allvar först.

Tre kvällar i rad har jag gått ut, och mött ett rådjur på grannens uteplats. Äpplen är gott, tycker dem ju.
Nu, nyss, hörde jag något prasslande. Jag står stilla och lyssnar, i säkerheten bakom hönsnät, och så kommer det en räv springande nedanför mig. Det kryper i hela kroppen av lycka! Vad underbart det känns att se en räv utan skabb, och i den storleken! Nog för att man vet att det finns djur i skogen och man sett spåren efter dem, men att se dem i verkligheten. På så nära håll!

Hade jag inte varit så högt upp så hade jag skitit på mig! Men att veta att man står säkert, det gör mycket!
Så imorgon ska jag ta lite hö och slänga ut åt rådjuren, här bakom i skogen :-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela