® Vi får se vad det blir av det hela

Publicerad 2012-05-18 08:54:27 « Vardagen,

Tutti har visat rädsla sedan i förrgår då han vart skrämd av en moppe som åkte förbi (som har åkt förbi tusentals gånger tidigare, utan att hon reagerat) och hon skuttade rakt över hagen och ut på uteplatsen. Jag greps av panik, men lyckades hålla mig lugn. Hon smet under buren och där tog jag henne. Sen dess morrar hon när jag ska klappa henne i buren, så det är terapiarbete som sätter igång nu.

Frutti visade samma reaktion igår, jag hade tagit ut Tutti i soffan och skulle hämta Frutti - då låter hon likadant, för första gången!


Så det är något vi jobbar med nu, vi har även börjat hoppträna, sakta men säkert.
Det går framåt iaf :)



Zheeba och jag, vi har börjat med rallylydnad lite enkelt.
Så nu har vi skrivit ut papper på vad vi ska träna och idag ska jag
köra igenom alltihopa för att se vad vi behöver träna mer på innan
vi startar :)


Jag var även hos min socialpedagog + läkare i Lindesberg iförrgår, för att prata medicin. Så nu har hon skrivit ut Concerta 18mg till mig, så får vi hoppas att det hjälper något. Men jag har, och kommer alltid ha, stor respekt för tabletter - är det inget allvarligt så tar jag ingen. Men jag kan ge det en chans, men går det åt fel håll så slutar jag - då får det vara!


Nej, nu ska vi ut och motionera skallen lite :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela