® Tankar i allmänhet!

Publicerad 2012-06-13 19:59:36 « Mänskligt,

Fy! Det känns som att livet har fått sig en rejäl snurr. Jag har inte tid att lägga energi eller tankar på vissa små saker, som man gjorde förut. Och det var inte alls länge sen. Men får man stimulans så händer det grejer! Jag har vuxit som person, vissa saker rör mig inte ryggen längre. Vissa saker kan jag helt enkelt inte förstå numera, även om jag hade det för en tid sen.

Visst vissa saker är tragiska, men jag kan inte göra något åt det.
Det är som det är. Jag lever mitt liv och du ditt, det får vara så!
BR/>Medans vissa saker aldrig ändrar sig, folk som man pratade väldigt mycket med för en tid sen, men som nu helt plötsligt gått upp i rök?! Som inte hör av sig för något. Varken negativt eller positivt, det tänker jag dock på ibland. Sen kan det ju vara att jag prioriterar annorlunda nu. Jag har mitt hem att se efter innan jag kan sätta mig ner och ta det lilla lugna. Alternativt ringa upp folk, prata med folk som man sällan annars har tid med.

En viss person pratade jag mycket med förut. Nu när vi båda jobbar och har djur att ta hand om så blir det mindre utav den sorten.. Tyvärr! Dock vet vi båda att vi sviker inte varandra, vi finns hos varandra ändå. Och skulle vi ringa och vara i kris, så ställer vi upp. Så fungerar vänskap. Allt annat är bara bekantskap.
Sånt kan jag tänka på ibland.. Livet överhuvudtaget, vad man väljer osv.
BR/>Jag vet att jag inte är bra på att höra av mig, men det är just för att jag prioriterar annat, som gynnar mig mer. Konstigt nog så är det ju så. Man kan inte ha tid med allt i början, men till slut lyckas man få in det ändå. Man finner tid till det man inte hade förut osv.
BR/>Och så känner man sig så dum när man väl pratar med en person, man inte pratat med på länge, och måste lägga på inom kort för att man har annat att göra, tex jobba :/ Då får ja dåligt samvete.
BR/>Sen tycker ju jag att man inte kan kräva saker av andra när man själv inte fyller upp till sina egna krav, men alla är vi människor och gör misstag. Och det är vad vi gör utav dem som påverkar hur och om vi växer.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela