® Herregud och fru gud och lilla knatten jesus

Publicerad 2012-06-07 23:39:14 « Vardagen,

Jobbade kväll igår, på väg hem kommer det up en hare på vägen och det enda i min tanke var att bromsa och styra in på kanten. Men eftersom att frambromsen på något vänster hakade upp sig så tänkte jag att jag lägger moppen i det höga gräset, jag lär missa träden. Attans i gatan heller! Jag kom bara några cm ifrån det ena trädet och på något vänster, fråga inte varför heller, så tog jag tag i trädet med högerarmen och lyckades vrida ryggen på något jävla vänster så har varit invalid idag..


Det logiska i den här handlingen är väl svår att hitta, men just då kändes det som enda utvägen. Börje klarade sig utan några större skador då jag snällt fick hoppa upp för att komma hem och hämta hunden hos grannen. Ställer moppen på uteplatsen och ska gå ner, hämtar hunden och kommer hem igen. Då ligger Börje nästan i rabatten, då hade jag antagligen ställt han med ena delen av stödet på plattan och det andra på det mjuka gräset.


Helskotta heller!
Sen får man höra det ena och det andra ur telefonluren och blir bara mer och mer förbannad. Vissa människor ska inte ha hund, om dem inte kan ta ansvar för deras handlingar! Och polisen var inte någon stor hjälp där heller, vad gäller rådfrågning. Vart ju inte klokare för det.
Varken för den frågan eller situationen med Smokey, ingenting kunde hon svara på. Hon hänvisade till en jurist, och dit vill jag inte ringa. Då får det vara, då ger jag upp!


Lagom förbannad och full utav smärta i ryggen, en katt som rotar bland kartonger och en hund som tar skydd för katten vid min sida. Nu tar vi tamigfan natten här i huset!
Grannarna lär ju ha tröttnat på mina utfall vid här laget.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela