® Onsdag = Skola!

Publicerad 2012-02-08 17:25:31 « Vardagen,

Fyfan så skönt det är att komma till skolan, veta vad man ska göra och vilka man ska umgås med. Satan i gatan vad skönt det känns! :) <3

Idag hade jag ett bakslag som gav mig 35 min av ren panik!
Gick ut ur klassrummet men det hjälpte inte speciellt mycket, fixade fram tuggummi och tuggade på och det hjälpte. Ursch för det! Det var dock ett tag sen sist, och visst var det miljön det handlade om. Jag kände hur hela kroppen skrek - BOOORT! SPRING! STICK DÄRIFRÅN! Men jag trotsade ångesten och behöll mig på samma plats (nästan iaf) så jag har lärt mig en hel del genom dem här åren som jag levt med det. Att jag kommer bli 100% frisk vet jag faktiskt om, det kommer följa med mig hela livet. Även om det så kommer dröja några år emellan varje attack. Fullt frisk kan jag nog inte bli, men jag kan lära mig att hantera panikattackerna när dem kommer :)

Ikväll blir det kvällspromenad, det är något som är bra för psyket - om jag bara kan hålla fast vid dem här promenaderna nu, inte slinka efter så förbannat. Så kanske, kanske, det kan hålla i sig - att attackerna håller sig borta! *håller alla tummar och tår*

Pratade en stund med mormor idag, på förmiddagen, så jag ska dit på tisdag efter att jag varit hos socialpedagogen i Lindesberg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela