® När dåtiden kommer och slår omkull dig

Publicerad 2012-02-06 23:49:28 « Mänskligt,

Jag fick nys om min dåtid, om mitt förflutna, den tiden som jag bara vill glömma. Tiden som egentligen kan suddas ut ordentligt. Den dåliga tiden, tiden då helvetet fick en innebörd i mitt liv. Dit jag aldrig mer vill tillbaka! Och det ska jag inte heller - jag ska vara glad, frisk och social. Aldrig mer isolerad, ensam och sorgsen!

Tänk att det snart bara är 5 år sen det hände, och jag har varit frisk (ordentligt) i snart 1½ år. Tänk vad tiden går fort.. Egentligen!

Frisk? Ja, fri från min panikångest som ledde mig till social fobi, torg skräck. Vilket ledde till att jag ofta kände mig ensam, övergiven, deprimerad och konstig. Inte alls lika levnadsglad som jag är egentligen. När jag blickar tillbaka så känns det inte som att den människan är jag - den människan är inte jag, det är någon annan.

Jag får ofta såna här "flashbacks", men sällan så här starka. Men så här är det väl. Man kan aldrig springa från sitt förflutna, det kommer ikapp en ändå.

(Tur/Otur att det finns musik som påminner en om den dåliga tiden)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela