® Hemma och vilar upp mig?

Publicerad 2012-04-05 18:50:56 « Vardagen,

Man skulle kunna tro att man är hemma och vilar sig innan man ska jobba imorrn igen, men icke! Full rulle hela vägen. Och jag kom och tänka på det där, när man har ett jobb - då får man mer saker gjort hemma (man ser till att ha mer ruljans på städningen osv) men är man ständigt hemma så låter man hemmet falla ihop som ett korthus. Varför är det så, tror du?

Ja, jag skulle ha jobbat till 14.30 men fick jobba två timmar extra, det gör mig absolut ingenting. Imorrn är det 7-14.30 och sen är det hem och fixa ordning någon mat och umgås med hjärtat, medans båda är hemma. På lördag - söndag så kommer Fanny och håller oss sällskap :)

Sen är det jobb, igen, på tisdag - det tackar jag inte nej till, sen börjar skolan på torsdag!

Ska jag vara ärlig så känns det som att jag har fått ett helt nytt liv efter praktiken, jag har blivit en trevligare person, jag har mycket roligare och saker blir gjorda. Jag känner mig mer tillfredsställd än vad jag gjorde innan. Jag får något att göra på dagarna, jag är uppskattad - jag gör nytta! Och bara det, bara det lilla, gör mig riktigt glad :) Jag har fått in en fot i arbetslivet och det känns underbart - och med underbara arbetskamrater! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela