® Onsdag onsdag och åter onsdag!

Publicerad 2011-10-26 12:42:19 « Vardagen,

Det är tamigfan onsdag varenda vecka.. Hur kommer det sig, tro? ;)

Jag har spenderat förmiddagen med lite nytta och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar. Hänga upp det på tork och sen sticka ut och göra ännu mer nytta - för mig och Zheeba.
Allting känns så underbart nu. Och som grannarna sa till mig på morgonpromenaden idag: "Du ser lyckligare ut nu, och verkar betydligt piggare, än i början av året".. Hmm, kan det ha med lägenheten att göra kanske?

Det går inte en dag utan att jag saknar det där med att gå ut och umgås med grannarna. Jag kommer aldrig sakna den lägenheten, aldrig. Eller jo, planlösningen. Men då tar jag hellre grannen Anders lägenhet - betydligt fräshare!! Och man får höra varenda gång man är där nere att det kommer bli så bra så. Jajo, men det finns fortfarande mögel i huset. Det måste saneras och hållas på innan det går att bo där - egentligen. Ne, det är tömt och glömt. Lider bara med dem som flyttat in i lägenheten, fy!

Jag trivs som fisken i vattnet i den här lägenheten. Det är mysigt med en liten uteplats, balkong och alltihop på ett och samma plan - framförallt: mögelfritt!! Och psyket är betydligt bättre, som jag skrivit innan - det är sällan jag får panikattacker numera. Det här är ju hur bra som helst. Skola efter årsskiftet! Wonderbar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela