® Halsband & Koppel

Publicerad 2011-11-19 13:54:53 « Frågor & Svar,

Vad använder du för halsband och koppel.. Och framför allt varför?
Stryp, halsvtryp, inget utav det..

Jag använder ett helt vanligt halsband, som inte stryper något.
Varför? Jo för jag känner att jag inte behöver ha någon extra hjälp
på promenaderna. Jag anser att hunden går att kontrollera ändå.

Koppel? Jo, jag använder MR koppel (oftast) och ett vanligt läderkoppel.
Varför? Jo, MR Koppel på långpromenaderna för att slippa gå och hålla
kopplet i handen. Släpper jag hunden lös kan jag knäppa fast kopplet
i en ring där den sitter fast runt midjan. Slippa bära på det.



Om du har en hund som inte drar i kopplet eller gör utfall, varför
använda halvstryp / stryp?

Det är något jag har funderat länge på :/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Postat av: Amanda & Akila

Publicerad 2011-11-19 16:36:49

Varför använda halv/hel stryp om hunden inte drar?

För att vissa hundar är experter på att ta sig ur halsbanden.



Akila är en sån, och då för min trygghet har jag halvstryp om vi ska nånstans där jag vet finns mycket som lockar henne.



Ceasar har litet huvud och tjock hals, det räcker med att han backar så är han ur ett vanligt halsband (vilket även hände i somras)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela