® Onsdag 12 Januari 2o11

Publicerad 2011-01-12 12:22:16 « Träning,

Olivia är här idag igen..

Vi har gjort dagens första sökövning, vilket inte var någon match för Zheeba. Olivia hade lite mer problem, hon hade svårt att koncentrera sig och förstå vad det var hon skulle göra. Men efter en stunds fundering och försök så förstod hon. Nu sover båda två gott och snart blir det promenad, med ännu en sökövning :)


Jag känner det att blir inte Zheeba aktiverad, eller kommer ut så ofta som folk tycker (var 4e timma), så blir hon ingen problemhund. Tvärtom, hon ligger kvar och vaktar lite mer än vanligt. Men då tar man en promenad så hon får göra ifrån sig, sen är hon nöjd igen.
Jag kan inte beskriva hur lycklig jag är över att ha fått just Zheeba i mitt liv, hur anpassningsbar hon är.
Hon är dock en krävande hund, som verkligen skulle behöva aktiveras två-tre gånger i veckan. Men jag vill inte ha något schema på det. Vad händer om jag blir sjuk? Vem ska aktivera henne då? Precis! Därför är det bättre, för mig, att kunna ha en hund som tar det som det kommer..
Då blir träningen extra rolig när man sen gör det.
Vi tränar inte en gång i veckan, vi kanske tränar 0-3 gånger i månaden, det kan gå ett par månader innan vi tränar igen. Men det går ingen nöd på henne för det, även om hon skulle vara en annan hund om hon fick rutin på stimuleringen. Men jag trivs inte så, jag vill göra det spontant istället.

Underbara älskade! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-01-12 22:57:32

söta! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela