® Fredag kväll

Publicerad 2011-01-28 21:32:39 « Vardagen,

Zheeba fick en liten kiss och bajs runda på morgonen, sen fick hon vara med pappa Marcus och sova tills jag kom hem igen. Sen bar det iväg ut på långpromenad med Emma & Mac. Det var efterlängtat, Mac var överglad att se henne. Zheeba var mest glad att se Emma, konstigt nog ;P

Zheeba var lika mupp som alltid.
Hon var en bit ifrån oss med en pinne, Mac var bredvid oss. Hon skällde och sprang sen iväg med pinnen. Hahaha!
Hon låg sen och tuggade på en annan pinne, Mac hoppade på henne medans hon skällde. Mac fortsatte, hon skällde vidare (antagligen för att säga ifrån men det hjälpte inte) så slutade han till slut ;P



Jag funderar även på det här med Zheeba.
Jag har trott att hon löpt, fast hon tydligen inte har det ?! O.o
Hon har blödigt, kanske inte varje dag ett bra tag nu.
Jag måste ta henne till veterinären och kolla upp så allt ser bra ut.

Historien är såhär:
* I november trodde jag hon började löpa då Mac visade stort intresse och hon var lite svullen och brun/röd.
* I december var vi iväg till svärmor och det låg blod på golvet, kollade Zheeba och ja hon blödde.
* Nu i januari har det varit andra löptikar här så har inte riktigt fattat att det kan vara Zheeba. Så jag kollade henne imorse och märkte att hon blöder visst och är svullen..
Det här är inte normalt.. Eller? O.o

Om det är till någon vettig information så har det varit krångligt med hennes löp sen hon fick valpar i november 2009. Hon löpte som hon skulle under våren 2010, men ingenting på hösten 2010.. Men nu?  Vad är det som händer med min lilla älskling? :(

Någon som har något förslag, ska kontakta veterinär och se vad dem säger..
För hon äter, dricker och beter sig precis som vanligt :/

Och så blir jag ännu mer fundersam på vart jag hittar kedjor nånstans?!
Någon som har förslag? :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-01-28 21:52:35

En långpromenad är aldrig fel :)



En av våra tikar löper just nu, med allt vad det innebär. Har funderingar på att kastrera henne eftersom hon ändå inte ska gå i avel.



Jag är inte helt säker på hur det fungerar, men jag tror inte att det är någon fara för henne om hon löper senare.

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-01-28 22:32:44

Sv: Jag har inte så bra koll på den biten, men rådfråga en veterinär om du är orolig.

Postat av: Anna Katana

Publicerad 2011-01-29 19:39:08

Nej förstår inte heller det.

Läskigt. Tycker att du ska kolla med en veterinär för att vara på den säkra sidan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela