® Du frågar - Jag svarar!

Publicerad 2011-01-24 02:23:13 « Frågor & Svar,

Jag har fått ett par frågor som vill ha svar, alltid lite trevligt med trogna läsare som trycker på lite så det händer något på den här sidan av världen :)

Fråga: Tror du att du är expert på hundområdet?
Svar: Jag tror inget, jag vet att jag INTE är någon expert. Och jag tror heller inte på ordet "expert" med tanke på att det är djur det handlar om. Precis som vi människor så är alla djur olika - vare sig det är av samma ras eller inte. Blandras / Renras - alla djur blir olika individer. Om det låter, på mig, som jag tror att jag kan mycket - så tror ni fel. Jag ser saker ur min vinkel och vad jag läst/hört mig till. Hoppas du fick svar på din fråga :)

Fråga: Vad är det för hund du har?
Svar: Jag har en blandras. En blandning mellan Schäfer, Siberian Husky & Rottweiler.

Fråga: Jag har läst att du har tagit valpar på din hund, tycker du att det är smart?
Svar: Jag trodde att det var smart, samtidigt som jag visste om alla risker och allt ansvar som följde med det. Hade jag vetat att det skulle bli som det blev så hade jag inte parat henne. Eller så hade jag kanske valt en annan hane. Jag kan tycka om blandrasavel OM du har något mål med det. Det finns uppfödare som arbetar hårt för att få deras blandning till renrasigt. Jag tror stenhårt på dem!

Fråga: Vad skulle du göra om din hund blev påkörd?
Svar: Den absolut svåraste frågan att svara på! Jag skulle självklart springa fram till henne och kippa efter andan, men samtidigt skulle jag försöka hitta någon som kan köra henne till veterinären, eventuellt ringa en vet som kan komma på plats. Väldigt svår fråga att svara på.

Fråga: Vad har du för mål med din hund du har nu?
Svar: Jag har, än så länge, två mål - Ställa ut och bli mer konsekvent! :)



Det var dem frågorna jag har fått in och jag hoppas att det kommer fler.  :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-01-24 07:19:08

Jag skulle vilja ha bara likosm hjälp.. Min Moster's hund DRAR och sliter otroligt mycket när man går med honom i koppel, visserligen har det blivit mindre men det är fortfarande ganska störande medtanke på att han drar så att han då och då knappt kan andas "/, har du något tips på hur fasen jag kan få honom sluta dra så himla mkt?

Postat av: Hny

Publicerad 2011-01-24 10:04:23

SV:

Ja :) fin blogg.

Följ mig också?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela