® Söndag Kväll..

Publicerad 2011-12-04 22:32:44 « Vardagen,

Igår plöjde jag upp på Kvarntorpshögen. Eftersom att det regnade och blåste som attans så vart det inget långdraget äventyr. Men vi fick se nya konstverket ;)

Idag gick jag en promenad med Mario och Daizy. Zheeba då som ville leka med Daizy, fick inte riktigt det då dem båda var kopplade. När Zheeba sen fick springa lös var det pinnjakt på gång. Hon var överallt och skällde på någon stackars pinne hela tiden. Den ville tydligen inte riktigt som hon ville.
Men det vart en halvlång promenad. Sen ville Pia ha sällskap in till stan, så lämnade Zheeba hemma och åkte med henne. Efter det vart det en liten matpaus hemma för att sen sticka iväg med Pia, Nattis och Göran till stallet. Felicia skulle rida i ridshuet så då ville jag följa med och titta :) Det är alltid kul att se förändringar.

Sen hem och laga mat, samtidigt som jag skulle baka chokladrutor. Stuvade morötter! MUMS! Och sen när jag och hjärtat hade ätit drog jag över till Pia och fikade lite med dem och är nu hemma i soffan igen. Får väl se när man somnar ikväll. Det har varit en händelserik dag :)

Jo, justde! Igårkväll skulle jag träna Zheeba lite.. Det här med att städa undan leksakerna. Dock så gjorde jag ett stort misstag och får nog börja om från början igen. Men då ska jag se till att vara på bra humör och sluta när det går som bäst! Stackars lille bebisen :/



Och på nyår blir det självklart en hund afton!
Annika och Lovis kommer hit, Fanny kommer hit och spenderar nyårsafton med oss och så är självklart Zheeba hemma. Jag har ju alltid sagt att det ska vara hög musik och så lugn miljö som möjligt för hundarnas skull. Inget onödigt pjåskande eller så. Men lagom lugnt :) Och så kommer det förbli!

Hittade även en annons på Finsk Lapphund, ååh vad sugen man blir!
Den färgen och den pälsen! Mumma!!!

Och så pratade jag en stund med pappa igår. Han ville komma förbi ett par dagar innan jul.  Lite tight med tid osv då Marcus jobbar och jag ska till syrran, men än är inget bestämt :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela