® Hästar & Hundar

Publicerad 2011-12-05 22:15:40 « Hundliv,

Ikväll har jag varit med Pia, Göran, Nattis och Felicia och kollat på när Felicia red för instruktör. Och jag kan se sambandet mellan häst och människa - hund och människa. Kan du?

Sambandet mellan en häst och människa kan utspela sig på många olika sätt, och det är alltid kul att se dem olika olikheterna parterna emellan. Felicia och Della har sin relation, Annika och Athlas har sin. Dem är så lika men samtidigt olika.

Jag har en relation med Zheeba, en annan med Fanny och Olivia.
Man sitter ofta och funderar på om andra ser det som jag ser..
Dvs att häst och hund är jävligt lika. Du behandlar dem på likadant sätt.
Hur du lär dem saker etc  - logiskt tänkande och sunt förnuft kommer
man riktigt långt på :)



Jag vill till ridhuset och köra igenom ett dressyr program, fast med Zheeba.
Med fot, stanna, platsliggning etc. Att hunden inte ska galoppera när den ska trava.
Men sånt tycker jag är roligt iaf - vad tycker du? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Postat av: LouiseMonica

Publicerad 2011-12-05 22:37:39

sv: Åh tack så hemskt mycket! Hoppas att du fortsätter att titta in! Kramkram <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela