® Älghund !

Publicerad 2011-04-28 22:01:49 « Vardagen,

Vi gick en liten kvällsrunda och kommer bortanför industriområdet och där är det ett litet gärde på vänster sida - där stod det en älg. Jag vart nervös och stannade till, älgen rörde sig och Zheeba började pipa och hoppa omkring. Jag försöker tysta henne, då jag inte visste om den hade någon kalv där som den ville försvara.
Men icke, Zheeba fortsatte och mitt tålamod tog slut - rädslan tog över och ilskan kom över mig. Men skam den som ger sig!
Älgen började röra på sig närmare så jag vände ryggen mot den, Zheeba fick jag nästan dra åt andra hållet - jag hör dunder i backen och då är det för att älgen springer åt andra hållet! SIKKEN TUR ! Zheeba var hetsig en stund men lugnade ner sig ganska snabbt :)


Sen har vi tränat "inte jaga katt" kommando. Och det funkade bra ikväll ! :D
Jag blir så glad. Hon skötte sig så bra så. Dock vet hon vad som gäller när det långa kopplet kommer på - då är det full fart frammåt. Nu vill jag dock ha hem cykeln - OM den finns kvar iofs ;P
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela